Mayıs ayında 3,3 milyar dolarlık ihracat rakamına imza atan otomotiv sektörü en fazla ihracat yapan sektör olarak ilk sırada yer aldı. Sektörün başarısı dikkat çekerken ikinci sırada kimyevi maddeler ve mamuller yer aldı.
OTOMOTİV ENDÜSTRİSİ BÜYÜK BAŞARIYA İMZA ATTI!
Otomotiv endüstrisi, mayıs ayında 3,3 milyar dolarla en fazla ihracata imza atan sektör olarak kayıtlara geçti.
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre, mayıs ayında sanayi grubu sektörlerinden otomotiv endüstrisi, 3,3 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdi.
En fazla ihracat yapan sektörler arasında kimyevi maddeler ve mamulleri 3 milyar dolarla ikinci, elektrik ve elektronik sektörü 1,5 milyar dolarla üçüncü sırada yer aldı.
Mayıs ayında oransal olarak ihracatını en fazla artıran sektör, yüzde 33,9 ile savunma ve havacılık sanayisi oldu. Türkiye ihracatının yüzde 83,2'sini gerçekleştiren sanayi grubunun dış satımı, söz konusu ayda 16,2 milyar dolar olarak hesaplandı.
Geçen ay ihracatın yüzde 14,2'sini gerçekleştiren tarım grubunda yüzde 11 azalışla 2,8 milyar dolarlık, ihracatın yüzde 2,6'sını oluşturan madencilik grubunda ise yüzde 5,5 düşüşle 501,9 milyon dolarlık dış satım yapıldı.
- En fazla ihracat Almanya'ya
Geçen ay en fazla ihracat yapılan ülkeler 1,5 milyar dolarla Almanya, 1,2 milyar dolarla ABD ve 1 milyar dolarla İtalya oldu.
Ankara söz konusu dönem içerisinde en çok ihracat yapan 3. il oldu. 1,7 milyar dolarlık ihracat ile Ankara üçüncü sırada yer alırken, İstanbul 7,4 milyar dolar ile birinci ve 2 milyar dolarla Kocaeli ikinci sırada yer aldı.