Adalet Bakanı Akın Gürlek, 19 Mayıs Atatürk'ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı için bir kutlama mesajı yayımladı. Bakan Akın Gürlek mesajında 19 Mayıs’ın önemine dikkat çekti. Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün 19 Mayıs 1919’da Samsun’a çıkışıyla başlayan milli mücadeleye değinen Bakan Akın Gürlek, bunun Türkiye Cumhuriyeti’ne uzanan kutlu bir yürüyüşün ilk adımı olduğunu söyledi.
Adalet Bakanı Akın Gürlek, mesajının son kısmında ise başta Gazi Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere, İstiklal Harbimizin tüm kahramanlarını, şehitleri ve gazileri andı. Bakan Gürlek, büyük ve güçlü Türkiye yolculuğunu kararlılıkla sürdüreceklerini sözlerine ekledi.
“BAĞIMSIZLIĞIMIZIN YOLUNU AYDINLATMIŞTIR”
Bakan Gürlek mesajında, "Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün 19 Mayıs 1919’da Samsun’a çıkışıyla başlayan milli mücadelemiz, bağımsız ve egemen Türkiye Cumhuriyeti’ne uzanan kutlu yürüyüşümüzün ilk adımı ve tarihimizin en önemli dönüm noktalarından biri olmuştur. Yüzyıl önce yakılan o istiklal meşalesi, milletimizin azim ve kararlılığıyla emperyalist işgalleri püskürtmüş ve bağımsızlığımızın yolunu aydınlatmıştır. Bugün de hedefimiz; aklı hür, vicdanı hür TEKNOFEST kuşağımızla birlikte, tam bağımsız ve güçlü Türkiye idealini yarınlara taşımaktır" dedi.
![]()
19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı’nı kutlayan Gürlek, "Bu anlamlı günde, başta Gazi Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere, İstiklal Harbimizin tüm kahramanlarını, aziz şehitlerimizi ve gazilerimizi rahmet ve minnetle anıyorum. Sevgili gençlerimizin ve aziz milletimizin 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı’nı kutluyorum. Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan'ın liderliğinde, büyük ve güçlü Türkiye yolculuğumuzu kararlılıkla sürdüreceğiz" ifadelerini kullandı.
Adalet Bakanı Akın Gürlek, 19 Mayıs Atatürk'ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı’nı kutlarken bu bayramın millet için çok önemli olduğuna dikkat çekti. Bakan Gürlek, bugün de bu bilinçle çalışarak Türkiye’yi hedeflerine ulaştıracaklarını kaydetti.