Bakan Çiftçi, açıklamasını sosyal medya hesabı üzerinden yaptı. Bayram sebebi ile gerçekleştirilen denetimlere ilişkin paylaşım yapan Çiftçi, alınan önlemler ile vatandaşların güvenli bir şekilde yolculuk yapmasını amaçladıklarını dile getirdi.
"Bayramda yolları denetlemiyor, sizleri koruyoruz" ifadesini kullanan Çiftçi, kendileri için en büyük başarının hiçbir hanede bayramın hüzne dönüşmemesi olduğunun altını çizdi.
İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi, sosyal medya hesabından Kurban Bayramı nedeniyle gerçekleştirilen trafik denetimlerine ilişkin paylaşımda bulundu. Çiftçi, açıklamasında bayram dolayısıyla alınan önlemlerin bir tuzak niteliği taşımadığı, aksine vatandaşların güvenli bir şekilde yolculuk yapmalarına sağlamak olduğunu belirtti.
"BİZİM ÖNCELİĞİMİZ KORKU, BASKI VE CEZA DEĞİL, HUZUR İÇİNDE KAVUŞMAKTIR"
Çiftçi, vatandaşların sevdiklerine kavuşma heyecanını güven içinde yaşayabilmesi için tüm ekiplerin sahada görev yaptığını belirterek, şu ifadelere yer verdi:
"Bayramda yolları denetlemiyor, sizleri koruyoruz. Bayram dönemleri sadece trafik yoğunluğunun arttığı zamanlar değildir. Bayram; aile demektir, özlem demektir, memlekete dönüş, çocukların sevinci ve sevdiklerine kavuşma heyecanı demektir. Bütün bu duygular, bu ülkenin yollarında taşınmaktadır. Bu nedenle güvenlik anlayışımızın merkezinde ceza yazmak değil, insanları sevdiklerine sağlıkla ve huzurla ulaşmasını sağlamak vardır. Bayramda yolları yalnızca denetlemiyor, koruyoruz. Çünkü bizim için en büyük başarı hiçbir hanede bayramın hüzne dönüşmemesidir. Bir aile sofrasında eksik sandalye kalmaması için tüm güvenlik güçlerimiz görev başındadır. Devlet, vatandaşına tuzak kurmaz, onun yolunu korur. Çünkü bizim önceliğimiz korku, baskı ve ceza değil, huzur içinde kavuşmaktır."
Bayram dönüşü Türkiye genelinde başladı. Zaman zaman oluşan uzun araç kuyruklarının pazar gününe kadar devam etmesi bekleniyor.