Müslüman aleminin heyecanla beklediği Kurban Bayramı bu yıl da tüm bereketi ile sürüyor. Diyetisyen Filiz Beycan, yaptığı açıklamasında Kurban Bayramı'nda sağlıklı beslenilmesi konusunda vatandaşları uyardı.
Etin mutlaka 12-24 saat aralığında dinlendirilmesi gerektiğini ifade etti. eğer etin tüketilmesi sonrasında hazımsızlık ve şişliğin oluşması istenmiyorsa mutlaka etin dinlenmiş olması gerektiği aktarıldı. Bununla bilrikte et ttüketiminin yanında bol yeşilliğin de ihmal edilmemesi gerektiği ifade edildi.
"GÜN İÇERİSİNDE MUTLAKA 2,5 LİTRE SU TÜKETMEMİZ GEREKİYOR"
Et pişirme yöntemlerine de değinen Beycan, "Daha çok haşlama, ızgara veya fırında pişirme yöntemlerini tercih etmemiz gerekiyor. İçerisine ekstra tereyağı veya kuyruk yağı gibi yağlar kullanmamak lazım ki sağlığımız olumsuz etkilenmesin. Bir diğer önemli hususumuz sebze yemeklerini mutlaka tüketmemiz lazım"