Sağlık Bakanlığı, gemiden ülkemize getirilen Türk vatandaşların sağlık durumuna ilişkin açıklama yaptı. Yapılan izlemelerde şu ana kadar 5 kişide herhangi bir klinik belirti ya da semptoma rastlanılmadığı ifade edildi.
Bakanlık, sürecin detaylı ve titiz bir şekilde devam ettiğini aktardı. Bakanlık ekipleri tarafından vatandaşların klinik durumlarının sürekli değerlendirildiği kaydedildi.
SAĞLIK BAKANLIĞI EKİPLERİ KLİNİK DURUMLARI SÜREKLİ DEĞERLENDİRİYOR
Sağlık Bakanlığı, hantavirüs vakası görülen uluslararası bir seyahat gemisinde olan son 3 vatandaşın da ambulans uçak ile Türkiye'ye getirildiğini bildirdi. Bakanlık açıklamasında gelen vatandaşların yakın takip ve izolasyon süreçlerinin başlandığı belirtilerek "Daha önce ülkeye giriş yapan 2 kişide olduğu gibi, bu kişilerden de gerekli numuneler alınmıştır. Sonuçlarının negatif olduğu saptanmış olup; önerilen süre boyunca karantinada tutulacaktır. Sağlık Bakanlığı ekipleri tarafından klinik durumları sürekli değerlendirilmekte ve sağlık durumları yakından takip edilmektedir. Yapılan izlemelerde şu ana kadar 5 kişide herhangi bir klinik belirti veya semptoma rastlanmamıştır. Süreç, Bakanlığımız tarafından titizlikle ve yakından takip edilmektedir" ifadeleri kullanıldı.
Yapılan açıklamada şu ana kadar 5 kişide semptom ya da belirtiye rastlanılmadığı ifade edildi. Bakanlık, test sonuçlarının da negatif çıktığını dile getirdi.