UEFA Şampiyonlar Ligi’nde mutlu sona ulaşan takım Fransız temsilcisi Paris Saint-Germain oldu. Aynı zamanda geçtiğimiz yılın da şampiyonu olan Paris Saint-Germain, bu yıl finalde İngiliz ekibi Arsenal’ı geçerek kupaya ulaştı. Macaristan’da oynanan final mücadelesinde baştan sona heyecan fırtınası yaşandı.
Maçın henüz 6. dakikasında öne geçen Arsenal, ilk yarıyı da 1-0 önde kapattı. Ancak ikinci yarıda Paris Saint-Germain, 62. dakikada penaltı golüyle eşitliği yakaladı. 90 dakika 1-1 eşitlikle sona ererken uzatmalarda da gol sesi çıkmadı. Penaltı atışlarında ise gülen taraf Fransız temsilcisi oldu.
ŞAMPİYON FRANSIZ EKİBİ
UEFA Şampiyonlar Ligi finalinde, Fransız ekibi Paris Saint-Germain ile İngiliz temsilcisi Arsenal, Macaristan'ın başkenti Budapeşte'de bulunan Puskas Arena'da karşı kaşıya geldi. Almanya Futbol Federasyonu'ndan hakem Daniel Siebert'in yönettiği müsabakanın 6. dakikasında Arsenal, Kai Havertz golüyle 1-0 öne geçti ve ilk yarı bu skorla sona erdi.
İkinci yarıda Fransız ekibi, beraberlik için baskısını artırdı. 62. dakikada ceza sahası içinde Kvaratskhelia, rakibinin müdahalesiyle yerde kalınca hakem Siebert, penaltı noktasını gösterdi. 65. dakikada beyaz noktanın başına geçen Ousmane Dembele topu ağlara yollayarak skoru 1-1'e getirdi.
ÜST ÜSTE İKİNCİ DEFA ŞAMPİYON OLDULAR
İlerleyen bölümlerde iki takımın atakları da sonuçsuz kalınca 90 dakika 1-1 sona erdi ve mücadelede uzatma bölümlerine geçildi. Bu dakikalarda da eşitlik bozulmayınca seri penaltı atışları yapıldı. PSG, penaltı atışlarında Arsenal'a karşı 4-3 üstünlük kurarak, üst üste 2. kez şampiyonluğu eden ilk takım olarak da tarihe geçti.
Avrupa futboluna son 2 sezondur Paris Saint-Germain ambargosu konuldu. Büyük yatırımlar yapan Fransız ekibi, üst üste ikinci defa Avrupa’nın en büyük olmayı başardı.