17 Yaş Altı Avrupa Güreş Şampiyonası, Bulgaristan’da gerçekleştirildi. Türkiye’nin genç milli güreşçileri bu şampiyonada mücadele ettiler. Şampiyonanın son gününde de sporcular madalyalar kazandılar.
Milli güreşçiler bir hafta süren şampiyonayı 9 madalya kazanarak tamamladılar. 2 altın, 2 gümüş ve 5 bronz madalya kazanan milli güreşçiler yaşları itibariyle tecrübe de kazandılar. Kadın Güreş Milli Takımı, şampiyonada üçüncü oldu.
9 MADALYA KAZANILDI
Bulgaristan'da düzenlenen 17 Yaş Altı Avrupa Güreş Şampiyonası'nın son gününde milliler, erkekler serbest stilde birer gümüş ve bronz madalya kazandı. Türkiye Güreş Federasyonunun açıklamasına göre, Samokov kentindeki organizasyon sona erdi.
Erkekler serbest stilde 51 kiloda güreşen Muhammed Gölha gümüş, 71 kiloda mücadele eden Cemal Yiğit Purcu ise bronz madalya aldı.
Milli güreşçiler, bir hafta süren organizasyonu 2 altın, 2 gümüş ve 5 bronz olmak üzere 9 madalyayla tamamladı. Altın madalyaları, takım halinde 104 puanla üçüncü olan Kadın Güreş Milli Takımı'nın sporcuları Özdenur Özmez (61 kilo) ile Kıymet Rümeysa Tezcan (69 kilo) kazandı.
Şampiyonada madalya alan milli sporcular şunlar:
Altın: Özdenur Özmez, Kıymet Rümeysa Tezcan
Gümüş: Muhammed Gölha, Emirhan Çayır
Bronz: Şirin Askara, Delal Kadir, Cemal Yiğit Purcu, Ömer Arslan, Şamil Şahan
Türkiye Güreş Federasyonu’nun özel ilgi gösterdiği genç güreşçilerden ilerleyen turnuvalarda daha başarılı sonuçlar bekleniyor. Milli sporcular Türkiye’ye dönerek çalışmalarını sürdürmeye devam edecekler.