Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, bugün sosyal medya hesabı üzerinden yaptığı açıklamasında bakanlık ekipleri tarafından yapılan denetimlerde Gölbaşı Hacılar Mahallesi'nde körpü yapımı sırasında atık suların arıtılmadan yağmur suyu hattına bağlanarak Mogan Gölü'ne deşarj edildiğini ifade etmişti.
Yapılan açıklamada Çevre Kanunu kapsamında ABB'ye 1 milyon 678 bin TL ceza kesildiğini ve sorumlular hakkında Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı'na suç duyurusunda bulunulduğu aktarılmıştı.
ABB YAZILI AÇIKLAMA YAPTI
Konu ile ilgili açıklama ABB tarafından geldi. Yapılan açıklamada şu ifadeler kullanıldı:
"Mogan Gölü’ne atıksu deşarj edildiği gerekçesiyle Ankara Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü tarafından ASKİ Genel Müdürlüğüne çevre cezası uygulanmasına ilişkin kamuoyunun doğru bilgilendirilmesi amacıyla açıklama yapılması gereği doğmuştur.
Söz konusu bölgede, ASKİ Genel Müdürlüğümüz tarafından yürütülen altyapı imalat çalışmaları kapsamında kapasitesi yetersiz kalan yağmur suyu altyapı hatlarının yenilenmesine yönelik çalışmalar devam etmektedir.
Bahse konu imalat sürecinde, yağmur suyu altyapısı geçici olarak deşarj edilmiş; İl Müdürlüğü ekiplerince gerçekleştirilen denetimlerin ardından gerekli tamirat ve düzenlemeler ivedilikle tamamlanmıştır. Süreç boyunca ilgili kurum düzenli olarak bilgilendirilmiştir"

ABB, açıklamasının devamında halihazırda Mogan Gölü'ne deşarjın söz konusu olmadığını belirtti. Bölgede denetimler sonrasında gerekli tamirat ve düzenlemelerin yapıldığı ifade edildi.