Tayland Bakanlar Kurulu tarafından oldukça kritik bir karara imza atıldı. Buna göre 60 gün olarak uygulanan vizesiz kalış süresi 93 ülke için 60 günden 30 güne düşürüldü. Bu ülkeler arasında Türkiye de bulunuyor.
60 gün vizesiz kalış uygulaması 2024 yılında pandemi sonrasında turizmi canlandırmak amacıyla hayata geçirilmişti. Şimdi alınan karar ile 93 ülke için bu süre 30 gün düşürüldü. Bunun gerekçesinin ise uzun süreli vizesiz giriş imkanının yasa dışı faaliyetlerde kullanılması ve sistemin istismar edilmesi olduğu ifade edildi.
ÜLKEYE GİRİŞ ÇIKIŞLARDA DENETİMLER ARTACAK
Tayland Hükümet Sözcüsü Rachada Dhanadirek yaptığı açıklamada, mevcut sistemin bazı yabancılar tarafından kötüye kullanıldığını belirterek, uzun süreli vizesiz giriş uygulamasının kaçak çalışma, yasa dışı işletme faaliyetleri ve dolandırıcılık şebekeleri için güvenlik açığı oluşturduğunu ifade etti. Dhanadirek ayrıca, önümüzdeki dönemde Tayland'a giriş çıkışlarda göç denetimlerinin sıkılaştırılacağını açıkladı.
YILDA 2 DEFA GİRİŞ YAPILABİLECEK
Yeni düzenlemeyle birlikte Tayland kara sınır kapılarından yapılacak vizesiz girişlere de sınırlama getirileceği duyuruldu. Buna göre standart 30 günlük uygulama kapsamında yabancıların kara sınırlarından yılda en fazla iki kez vizesiz giriş yapmasına izin verilecek. Son dönemde yabancı uyrukluların karıştığı uyuşturucu kaçakçılığı, yasa dışı çalışma ve ruhsatsız işletmeler gibi olayların artmasının ardından hükümetin uygulamayı yeniden gözden geçirdiği aktarıldı.
Tayland’ın turizm hedeflerinde bir değişiklik olmadığı belirtildi. Alınan kararın ne zaman uygulanmaya başlanacağı konusunda ise ilerleyen günlerde resmi açıklama yapılacağı kaydedildi.