Atatürk Araştırma Merkezi (ATAM) Bilim Kurulu’nun mayıs ayı olağan toplantısının yapıldığı açıklandı. Konuya dair bilgilendirme ATAM’ın yazılı açıklamasıyla kamuoyuna iletildi. Toplantıda Bilim Kuruluna yeni seçilen Prof. Dr. Hale Şıvgın'a berat belgesi de Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Başkanı Derya Örs tarafından verildi.
Toplantının açılış konuşmasını Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Başkanı Derya Örs yaptı. Örs, ATAM’ın yürüttüğü bilimsel ve kültürel çalışmaları büyük bir memnuniyet ile takip ettiklerinin altını çizdi. Ayrıca Örs, Atatürk ile ilgili çalışmaların doğru yöntemlerle ve sağlıklı bir bilimsel yaklaşımla gerçekleştirilmesinin çok hayati olduğunun altını çizdi.
Türk Dünyası Ansiklopedisi çalışmalarına gösterilen ilgiden memnuniyet duyduğu ifade eden Örs, ATAM Başkanı Prof. Dr. Ahmet Kılınç'ın vizyonuyla yürütülen çalışmaların kurum açısından büyük değer taşıdığını vurguladı.
Ahmet Kılınç ise son 6 aylık dönemde gerçekleştirilen faaliyetlere ilişkin bilgi vererek, toplam 623 eserin yayımlandığını, 39 yabancı dilde yayına imza atıldığını, 37 eserin baskı sürecinin devam ettiğini aktardı.

BİRİNCİ MECLİS BİNASI’NDA KAPANIŞ OTURUMU
Toplantının birinci oturumu sonrasında "Kapanış ve Değerlendirme Oturumu" Kurtuluş Savaşı Müzesi'nde gerçekleştirildi.
Kurulun en yaşlı üyesi sıfatıyla kapanış konuşmasını gerçekleştiren Doç. Dr. Hasan Cicioğlu, hayatının en onurlu günlerinden birini yaşadığını belirterek, Birinci Meclis'in milli değerlerin kutsal mekanı olduğunu, 23 Nisan 1920'nin yalnızca bir Meclis açılışı değil, aynı zamanda bir milletin yeniden dirilişi olduğunu ifade etti.
Program sonunda konuşan Prof. Dr. Ahmet Kılınç, İstanbul'un 16 Mart 1920'de işgal edilmesinin ardından yaşanan gelişmeleri ve Mustafa Kemal Atatürk'ün Milli Mücadele sürecindeki liderliğini anımsatarak, Birinci Mecliste alınan tarihi kararların millet iradesinin en güçlü tezahürü olduğunu vurguladı.
Milli Mücadelenin zorlu şartlar altında kazanıldığını hatırlatan Kılınç, Atatürk Araştırma Merkezi Başkanlığının üstlendiği tarihi sorumluluğun önemine işaret etti.
Gerçekleştirilen programda Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün 1 Kasım 1936'da Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin 5. Dönem 2. Yasama Yılı açılışında yapmış olduğu tarihi konuşma da dinlenildi. Sonrasında ise programa son verildi.