Bakan Abdulkadir Uraloğlu: "34 milyon abone 5G ile buluştu"

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 5G’nin hizmete alındığüı ilk gün 21 milyon abone tarafından kullanıldığını söyledi. Bakan Uraloğlu bu rakamın ülkenin dörtte biri anlamına geldiğini söyledi.

Bakan Abdulkadir Uraloğlu: "34 milyon abone 5G ile buluştu"

Uluslararası Telekomünikasyon Birliği (ITU) Küresel Düzenleyiciler Sempozyumu'nun (Global Symposium for Regulators GSR-26) açılış törenine katılan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu bir konuşma gerçekleştirdi. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) ev sahipliğinde düzenlenen törende konuşan Bakan Uraloğlu önemli bilgilendirmeler yaptı.

Dijitalleşmeye çok önem verdiklerini söyleyen Bakan Abdulkadir Uraloğlu, meseleyi küresel rekabet olarak gördüklerinin altını çizdi. Teknolojinin sadece iletişimi kolaylaştıran bir araç olmadığını belirten Uraloğlu, ekonomiyi yönlendiren, toplumu dönüştüren, stratejik bir güç olduğunu ifade etti. Bakan Uraloğlu, Türkiye’nin hedefinin bu sektörün aktif ve güçlü aktörlerinden birisi olmak olduğunu vurguladı.

"39 Avrupa ülkesi arasında en çok haneye fiber altyapısı ulaştıran ilk 3 ülke arasında yer almaktayız"

Türkiye'nin son 25 yılda önemli altyapı hamleleriyle dijital dönüşümde küresel öncü olma yolunda önemli adımlar attığını ifade eden Bakan Uraloğlu, "2002 yılında genişbant internet abonemiz yoktu ve fiber optik kablo uzunluğumuz 81 bin kilometreydi. Bugün fiber optik ağ altyapımız 680 bin kilometreye, yani dünyanın çevresini 17 kez dolaşacak uzunluğa ulaştı. Genişbant internet abone sayımız 98 milyona, mobil abone sayımız ise 100 milyona yaklaştı. Ayrıca, 39 Avrupa ülkesi arasında en çok haneye fiber altyapısı ulaştıran ilk 3 ülke arasında yer almaktayız. Bu yıl sonuna kadar fiber uzunluğumuzu 750 bin kilometreye, mobil abone sayımızı ise 102 milyona çıkarmayı hedefliyoruz. Tüm bunların yanında uydu teknolojileri de bizim için bir bağımsızlık ve sürdürülebilirlik meselesidir. Yüzde 80'in üzerinde yerlilik oranıyla ürettiğimiz ilk yerli ve milli haberleşme uydumuz TÜRKSAT 6A'yı geçtiğimiz yıl hizmete aldık. Şimdi de TÜRKSAT 7A için kolları sıvadık; ihtiyaç analizleri ve fizibilite süreçlerini tamamladık, teknik şartname hazırlığı devam ediyor" diye konuştu.

Bakan Abdulkadir Uraloğlu: "34 milyon abone 5G ile buluştu"

"81 ilimizde kademeli olarak hizmete aldığımız 5G ile ilk günden; yaklaşık 21 milyon abone buluştu"

5G hizmetlerinin kademeli olarak Türkiye'nin her noktasına ulaştırmayı hedeflediklerini vurgulayan Uraloğlu, "Dijital dönüşüm yolculuğumuzda önemli kilometre taşlarını geride bıraktık. 31 Mart 2026'da Cumhurbaşkanımızın teşrifleriyle gerçekleştirdiğimiz ‘5G ile İletişimde Güçlü Türkiye Töreni' ile 5G'ye geçtik. 81 ilimizde kademeli olarak hizmete aldığımız 5G ile daha ilk günden; yaklaşık 21 milyon abone, yani neredeyse ülkemizin nüfusunun 4'te biri bu teknolojiyle buluştu. Aradan geçen yaklaşık 40 günlük sürede de yaklaşık 12,5 milyon yeni 5G abonesi daha bu teknoloji ile tanışarak yaklaşık 34 milyona yaklaştı. Bu rakam, gerçekten dikkat çekici ve gurur vericidir. Çünkü bu durum, vatandaşlarımızın 5G teknolojisini olağanüstü hızlı ve yüksek bir oranda benimsediğini açıkça göstermektedir. İki yıl içerisinde de 5G hizmetlerini kademeli olarak ülkemizin her noktasına eriştirmeyi hedefliyoruz" şeklinde konuştu.

Teknoloji alanında Türkiye’nin çalışmalarının süreceğini kaydeden Bakan Abdulkadir Uraloğlu, Dünya Bilgi Toplumu Zirvesi (WSIS) sürecinin önemli bir paydaşı olarak projelere destek verildiğini de söyledi. Bakan Uraloğlu, Türkiye'nin ITU Bilişim Teknolojileri Düzenleme Takip Sistemi değerlendirmesinde en üst düzey olan Seviye 5 ülkeler arasında yer aldığını söyledi.

Kaynak: İHA
SONRAKİ HABER