Cep telefonu kullanıcılarına şarj aleti uyarısı geldi. Hepimizin gün boyunca pek çok kez şarj ettiği cep telefonları meğer en çok bu nedenden dolayı arıza veriyormuş.
CEP TELEFONU ARIZALARI EN ÇOK ŞARJ HATALARINDAN KAYNAKLANIYOR!
Diyarbakır'da telefon tamiratı yapan esnaf Ahmet Gök, cep telefonu arızaların büyük kısmının yanlış şarj aletlerinden kaynaklandığını söyledi.
Telefonların normal kullanımda 10 yıla kadar dayanabildiğini dile getiren Gök, özellikle çocukların yoğun şekilde oyun oynaması ve uygulama yüklemesi nedeniyle bu sürenin yarıya kadar düştüğünü vurguladı. Gök, "Bir telefonun alabileceği güç 22 amper ise siz ona 45 amper veya 67 amper takarsanız o telefonun şarj entegresinde ya da ana kartına zarar verebilirsiniz.
Genellikle son model telefonlarda bu durum daha sık görünüyor. 100'de 100 şarj olduktan sonra telefonunuz eğer eski model ise şarjdan çekin. Yeni modellerde kendiliğinden gücü durduruyor fakat eski cihazlarda durmuyor, bu da telefona ciddi zarar veriyor. Ama tüm telefonlarda yeni veya eski fark etmez uzun süre şarj yaparsanız bataryanız şişer. Telefonu normal bir şekilde kullanırsak eğer 10 yıla yakın kullanabilir ama çocuklar kullanırsa özellikle oyun ve başka diğer uygulamalar indirilirse telefonun ömrü yarı yarıya iniyor. Çünkü işlemci ve işletim sistemi ona göre tasarlanmış. Herkes bildiği, güvendiği yerde telefonunu tamir ettirsin. Zaten herkes tavsiye üzerine tamircilere gidiyor" dedi.
Son dönemde cep telefonu fiyatlarının da rekor seviyelere dayanması vatandaşları tamire yönlendirirken insanların pek çoğu yeni telefon almak yerine cep telefonlarını tamire götürmeyi tercih ediyorlar. Tamir sektörüne olan talep artarken şarj aletlerinin bu konuda önemli bir payı olduğu belirtiliyor.