Türkiye'de 5G abone sayısı 34 milyona ulaştı

İnternette daha hızlı erişimi sağlayacak olan 5G teknolojisi Türkiye'de 1 Nisan 2026 tarihi itibariyle hizmete girmişti. 5G'nin hizmete girdiği tarihten bu yana abone sayısının 34 milyona ulaştığı açıklandı.

Türkiye'de 5G abone sayısı 34 milyona ulaştı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 1 Nisan 2026 tarihi itibariyle uygulamaya giren 5G teknolojisi hakkında açıklamalarda bulundu. Bakan Uraloğlu, 5G'ye geçiş yapıldığı 40 günlük sürede abone sayısının 34 milyona ulaştığını açıkladı.

5G TEKNOLOJİSİNDE ABONE SAYISI HER GEÇEN GÜN ARTMAYA DEVAM EDİYOR!

Bakan Uraloğlu, 81 ilde kademeli hizmete alınan 5G ile ilk günden yaklaşık 21 milyon abonenin buluştuğunu söyledi.

"Aradan geçen yaklaşık 40 günlük sürede de 12,5 milyon yeni 5G abonesiyle toplam sayımız yaklaşık 34 milyona ulaştı." diyen Uraloğlu, şunları kaydetti:

“Bu rakam, gerçekten dikkat çekici ve gurur verici çünkü bu durum, vatandaşlarımızın 5G teknolojisini olağanüstü hızlı ve yüksek bir oranda benimsediğini açıkça gösteriyor. İki yıl içerisinde de 5G hizmetlerini kademeli olarak ülkemizin her noktasına yaygınlaştıracağız. Bu adım hiç şüphesiz Türkiye'nin küresel 5G liderliğine adım attığı tarihi bir dönüm noktası oldu. Türkiye olarak hedefimiz, başlattığımız bu ticari 5G hamlesini yerel yönetimlerimizle ve sanayimizle birleştirerek şehirlerimizi küresel ölçekte birer cazibe merkezi ve teknoloji laboratuvarı haline getirmek.”

5G'nin daha hızlı bir internet anlamına gelmediğine dikkati çeken Uraloğlu, 5G'nin akıllı fabrikaların, otonom araçların, uzaktan cerrahinin ve akıllı şehirlerin temel altyapısı olduğunu ifade etti.

5G bağlantısı kullanılarak İsanbul'dan Muş'ta bulunan bir hastanın ameliyat edildiğini hatırlatan Bakan Uraloğlu, teknolojide yaşanan gelişime dikkat çekti. 5G teknolojisinin önemi ve gelişimi düzenlenen zirvede kapsamlı bir şekilde ele alındı.

Kaynak: Haberankara.com
SONRAKİ HABER